Gezente.com

Paris’te Montmartre Tepesi (Ressamlar Tepesi) ‘ndeyiz…

← → Önceki ve sonraki yazılar için okları kullanın

Sabah erkenden uyanıyoruz. Bugün yoğun bir gün olacak çizdiğim rotaya bakıyorum otele en yakın noktadan başlamaya karar veriyorum. Otelimiz Montmartre tepesinde biz de bugün bu bölgeden gezmeye başlayacağız.  Sabah otelden çıkarken lobide yine herkesin merakla tv’ye baktığını görüyorum. Tv’de gezi olayları var ve biz de bir kaç dakika haberlere bakıp sonra dışarı çıkıyoruz.

Moulin Rouge

Bizim gibi oteli orada olmayanlar için ise Montmartre tepesine 2 numaralı metro ile “Anvers” ve “Pigel”  istasyonlarında inerek ulaşabilirsiniz. Montmartre tepesine geldiniz çevreyi yürüyerek gezmek istemiyorsanız. Bu çevreyi Moulin Rouge önünden kalkan Little Train of Montmartre adında minik sevimli trenlerle gezebiliyorsunuz. Hergün 10:00 İle 18:00 arası hizmet veren bu minik trenle yolculuk 35-40 dakika sürüyor. İngilizce ve Fransızca anlatımlar mevcut bilet fiyatı yetişkinler için 6 euro 12 yaş altı  çocuklar için 3,50 euro civarında. Bilgi için web sayfaları burada. Sacre Coeur bazilikasına çıkmak için Füniküleri kullanabilir veya merdivenlerden yürüyerek çıkabilirsiniz.

Paris'in Cafeleri

Paris’in Cafeleri

Otelden dışarı çıktığımda ilk önce bölgenin pastaneleriyle meşhur olduğunu hatırlıyorum sabah henüz kahvaltı da etmediğimizden bir şeyler almaya karar veriyoruz. Bir çok pastane kapılarını açmış ve ekmekleri ve diğer çeşitleriyle sokaklara kadar mis gibi kokular saçıyorlar.

quiche

Karşımıza çıkan bir yere giriyoruz ben quiche (kiş) almaya karar veriyorum. Kiş adıyla bizimde bildiğimiz fransızlara özgü bir yiyecek dolgu maddesi olarak sebzeli, jambonlu ve çeşitleri kullanılıyor. Eşimde bir şeyler aldıktan sonra yola devam ediyoruz.

Sokaklar oldukça tenha olduğu için çok rahat dolaşıyoruz. Buradaki evler ve restorantlar gerçekten çok sevimli sokaklara bayılıyorum.

Paris'in Cafeleri

Paris’in Cafeleri

Rengarenk hediyelik eşya dükkanları  ile sabahın ilk saatlerinde bile yaşam dolu bir yer burası. Sacre Coeur bazilikasına giderken kendinize zaman ayırın ve buranın keyfini çıkartın.

Montmartre Tepesi

Yolumun üstüne Sabre isimli şu dükkan çıkıyor. Vitrindekileri görünce bayılıyorum, ama dükkan henüz açık değil alışveriş yapamıyorum.

Paris'te Alışveriş

Paris’te Alışveriş

Sabre

Yolunuzun üstüne çıkan şirin mekanları kaçırmayın durun bir soluklanın birer kahve için öyle devam edin. Paris’in keyfi ancak böyle çıkıyor.

Montmartre Tepesi

Montmartre Tepesi’nde,  Sacre Coeur Bazilikasının arkasındaki bu sokaklarda çok güzel mekanlar var. Sanat galerileri de görülmeye değer yerler arasında. Burada kendinize bir çok eşya alabilirsiniz. Paris temalı bir çok kartpostal veya ressamlar tarafından çizilmiş bir çok resim de bulunuyor. Bu bölgeye aynı zamanda Ressamlar Tepesi de deniliyor. Çıktığınız zaman etrafınızı saran ve zorla resminizi çizmeye çalışan ressamları görünce sebebini daha iyi anlıyorsunuz. Eğer resim çizdirmek isterseniz illaki pazarlık edin 25 eurodan başlayıp 5 euroya kadar düşüyorlar. Önce pazarlık edin ondan sonra resim çizdirin. Yada hiç duymamazlıktan gelip dümdüz yürüyün, konuşmaya başlarsanız yakanızdan düşmüyorlar.

Sanat Galerisi

Sacre Coeur Bazilikası da görünmeye başladı. Bu bazilika ve tarihinden sonraki yazımda söz etmeyi düşünüyorum. Paris’in en güzel manzarasına sahip muhteşem bir mimari.

Sacre Coeur Bazilikası

Sacre Coeur Bazilikası Kulesi görünmekte

Paris tam anlamıyla bir sanat şehri her yerde muhteşem mimariler, cafeler ve tarihin içinden fırlamış gibi duran mekanlar var. Bu sokaklarda yürürken gerçekten farklı bir ruh haline giriyorsunuz.

Cafe ve Hediyelik eşya dükkanı

Paris'te Duvar resimleri

Paris’te Duvar resimleri

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere..